Jens Nygaard

Fair, åben og til at regne med

Når man som borger og/eller erhvervs- drivende i Sorø Kommune har

brug for sin kommune, skal den være til at regne med. Kommunens behandling skal altid uanset henvendelsens karakter ske på en fair, åben og forståelig måde. Og indenfor en aftalt tid.

Børn og unge

Sorø Kommunes børn og unge skal gå på nogle af landets bedste folkeskoler. Herudover skal de have voldsomt svært ved at sige nej til en spændende fritid, hvad enten de er til sport, musik, ballet, jagt, fiskeri eller andet. Og folkeskolerne og fritidstilbuddene skalvære fundamentet for integrationen af alle børn og unge i kommunen – uanset oprindelse.

Erhverv, landbrug og handel

Sorø Kommune skal blive endnu mere fokuseret på at udvikle gode og perspektivrige vilkår for erhvervslivet. Et blomstrende erhvervs- og handels- liv er ikke blot forudsætningen for at skabe nye arbejdspladser, det tiltrækker nye virksomheder og jobsøgende og giver øget aktivitet over alt. Og kommunen skal have for øje, at landbruget spiller en væsentlig rolle i denne sammenhæng – ikke mindst udenfor byskiltene.

Bliv gammel i Sorø

Ingen ønsker at bosætte sig i en kommune, hvor de ældre ikke bliver behandlet med kærlighed og respekt. De ældre er dem, der har skabt det vi har i dag, og Sorø kommune skal bruge de nødvendige penge på at vores ældre borgere får et godt ”efterår”.

Porten til Vestsjælland

Sorø Kommune skal ved hjælp af alle sine kvaliteter - bl.a. erhvervsmuligheder, handelsliv, uddannelser, sport- og fritidsfaciliteter og ikke mindst kultur og mennesker - sikre sig en plads i alles bevidsthed. Vi skal tænke stort og langsigtet og støtte dem, der gør det!