Tiltag i Venstre – bestyrelsesmøder indledes med formøde/dialogmøde i lokalområdet.

Venstre Sorø – dialogmøder – et tilbud i demokratiets navn. Venstre ønsker at komme i dialog med vælgerne i alle dele af Sorø Kommune. Venstre åbner dørene forud for bestyrelsesmøderne og inviterer til et dialogmøde med Venstres bestyrelse og kommunalbestyrelsesmedlemmer. Vi afsætter tid til ca. en times dialogmøde forud for det egentlige bestyrelsesmøde.

Alle vil være velkomne, men vi tænker især på lokalråd, idrætsforeninger, grundejerforeninger, Venstres medlemmer og foreningslivet generelt samt de lokale virksomheder, der ønsker at få mulighed for en tættere og personlig dialog med personer i det politiske virkefelt i Sorø Kommune, der har indflydelse på de beslutninger, der træffes.

Ligeledes tænkes der på privatpersoner, der er politisk interesserede, og som kunne tænke sig at høre nærmere om, hvordan arbejdet foregår i det politiske maskinrum, og som måske tænker på at engagere sig mere aktivt og eventuelt stille op som kandidat til kommunalvalget på et tidspunkt.

Venstres åbne dialogmøder vil blive afholdt i lokalområderne og vil blive annonceret lokalt og i god tid. I de kommende to år frem mod det næste valg vil der være mulighed for at afholde 2 møder i hvert lokalområde.

·       Dianalund og omkringliggende lokalsamfund

·       Ruds Vedby og omkringliggende lokalsamfund

·       Stenlille og omkringliggende lokalsamfund

·       Pedersborg og omkringliggende lokalsamfund

·       Slaglille, Bjernede og Fjenneslev samt omkringliggende lokalsamfund

·       Sorø by: Torsdag den 25/4 2024 kl. 18.30 i Sorøhallen Mødelokale 3, Sorø

·       Frederiksberg og omkringliggende lokalsamfund

Første møde blev afholdt d. 17. august 2023 i Dianalund. Efterfølgende har der været afholdt dialogmøder i Ruds Vedby, Stenlille, Pedersborg, Slaglille, Bjernede, Alsted og Fjenneslev. 25/4 afholdes mødet i Sorø,  og den 23/5 på Frederiksberg.

I Venstre Sorø håber vi meget på, at mange borgere vil benytte sig af tilbuddet om at komme i en tæt dialog med det politiske system i Sorø Kommune og få lejlighed til at komme med forslag og gode ideer af en hver art direkte til politikerne, drøfte udfordringer i lokalområderne og frem for alt drøfte, hvad der skal til for, at vi får alle i lokalområderne i kommunen til at føle sig som en del af en helhed.

Har du spørgsmål, ideer eller andet i ovenstående forbindelse, så hold dig endelig ikke tilbage, du kan kontakte os på:

Telefon 30389739Jakob Spliid og Mogens Hansen

Gruppeformand og formand for Venstre Sorø